20. augustil 2025 tähistas Kia olulist verstaposti kui alustades piirkonna esimese täiselektrilise sõiduki tootmist. Viieukseline EV4 luukpära, mis on loodud spetsiaalselt Euroopa autojuhtide vajadusi silmas pidades, veereb nüüd tootmisliinilt Kia Slovakia tehases Žilinas. See pole pelgalt uus mudel, vaid märk Kia pikaajalisest elektrifitseerimisstrateegiast, mis saab teoks otse Euroopa südames.

Julge disain ja praktiline vorm

EV4 ühendab teravad, geomeetrilised jooned kompaktse ja praktilise kujuga, mis sobib nii tihedasse linnaliiklusse kui ka pikemateks maanteesõitudeks. Mudel põhineb Kia spetsiaalsel Electric-Global Modular Platform (E-GMP) elektrisõidukite arhitektuuril ning on saadaval 58,3 kWh standard- ja 81,4 kWh pika sõiduulatusega akuga. Kiirlaadimine viib aku 10–80 protsendini kõigest 30 minutiga ja WLTP sõiduulatus ulatub peaaegu 600 kilomeetrini, mis teeb elektrilise liikumise igapäevaselt ja ka nädalavahetuse reisidel Baltikumi piires täiesti teostatavaks.

Aerodünaamiline kujundus (õhutakistustegur vaid 0,23), kerge alumiiniumist kapott ja hoolikalt häälestatud šassii tagavad efektiivsuse ilma sõidunaudingut ohverdamata. EV4 on loodud välismõõtmetelt hästi kompaktsena, et mahtuda Euroopa kitsastele tänavatele ja väikestele parkimiskohtadele seejuures sisemist ruumikust ohverdamata.

Nutikad energia­lahendused

EV4 ei ole ainult liikumisvahend. Vehicle-to-Load (V2L) funktsioon võimaldab autost toita sülearvuteid, elektrirattaid või isegi matkavarustust — väärt abiline nii tööreisil kui ka looduses puhates. Samuti on auto Vehicle-to-Grid (V2G) valmis, et tulevikus integreeruda nutikatesse Euroopa energiasüsteemidesse ja aidata tasakaalustada elektrivõrgu koormust.

Salongis tervitab juhte lai digitaalne ekraanipaneel, mis ulatub üle kogu armatuurlaua ja muudab sõidukokpiti pigem moodsaks elutoaks ratastel kui traditsiooniliseks auto interjööriks. Intuitiivne info- ja meelelahutussüsteem, voogedastusvõimekus ning üle õhu tehtavad tarkvarauuendused muudavad pikemad laadimispausid ja sõidud mugavamaks. Ühe pedaaliga sõit ja adaptiivne püsikiirusehoidja lihtsustavad liiklemist näiteks Vilniusest Tallinna.

Vastutustundlik valik

Keskkonnasäästlikkus ei piirdu vaid heitmevaba sõiduga. EV4 salongis on kasutatud taaskasutatud plastikut, vegannahka ja teisi loodussõbralikke materjale. Kia otsus toota EV4 Euroopas vähendab lisaks transpordiemissioone ja tagab, et auto vastab kohalikele ohutus- ja mugavusstandarditele.

Žilina tehas ise on näide rohelisest tootmisest. Alates avamisest 2004. aastal on see läbinud 108 miljoni euro suuruse moderniseerimise. Tehases töötab ligikaudu 3700 inimest ja enam kui 600 robotit viies tootmisüksuses. Kogu tootmine põhineb taastuvenergial ning peagi lisandub uus päikesepaneelide park. 2014. aastaga võrreldes kulub auto kohta 28% vähem vett ja CO₂ emissioon on vähenenud 13%. Aastase 350 000 sõiduki tootmisvõimsuse ja enam kui viie miljoni juba valmistatud autoga näitab Žilina, et on võimeline sujuvalt tootma nii täiselektrilisi, hübriid- kui ka sisepõlemismootoriga mudeleid.

Baltikumi elektriautode ajastu

Lätis, Leedus ja Eestis on Euroopa-sisese tootmise mõju otsene: kiirem tarne, väiksem keskkonnajälg ning sõidukid, mis sobivad kohalike kliima- ja teetingimustega.

Ajastus on soodne. Baltikumi kiirlaadimisvõrgustikud laienevad kiiresti, saades tuge nii Euroopa Liidu fondidest kui ka kohalike energiakontsernide investeeringutest. Peamiste trasside, nagu VIA Baltica, äärde kerkivad üha uued laadimisjaamad, mis muudavad pikamaasõidud elektriautoga praktiliseks. Samuti toetavad riigid üleminekut elektrisõidukitele, pakkudes näiteks väiksemaid registreerimistasusid, tasuta parkimist ning mõnes linnas ka võimalust kasutada bussiradasid.

Uus peatükk Euroopa liikuvuses

Kia EV4 on enamat kui lihtsalt auto; see on sõnum tulevikust. Euroopa disain ja tootmine, stiili ning tehnoloogia tasakaal, nutikad funktsioonid ja keskkonnateadlikkus — kõik see teeb EV4-st ajastu märgi. Olgu teekond Riiast Vilniuse Kuramaa neemele või Eestimaa metsade vahele, EV4 on valmis. Vaikne, tõhus ja tulevikku vaatav — see pole pelgalt auto, vaid uus samm liikuvuse arengus Euroopas ja Baltikumis.