- Mõlemad uued Kia mudelid said Euro NCAPi maksimaalse ohutusreitingu
- Valik uusi nüüdisaegseid ohutustehnoloogiaid ohtude paremaks vältimiseks
- Uutel Kia mudelitel veelgi tugevam kere ja kergem teras
- Uhiuus Kia Optima nüüd Euroopas müügis, Sportage järgneb 2016 1. kvartalis

Euro NCAP pärjas uhiuued Kia Optima ja Kia Sportage'i mudelid ohutustesti viimases voorus maksimaalse viietärnilise kokkupõrkekindluse reitinguga.

Nii Optima kui Sportage said eriti kõrged hinded täiskasvanud sõitjate turvalisuses – vastavalt 89% ja 90%, kusjuures laste turvalisust hinnati kõrge 86%-ga Optima ja 83%-ga Sportage'i puhul.

Optimat kiideti eriti selle kõikidele reisijatele pakutava ühtlaselt kõrge turvalisustaseme poolest nii laup- kui ka külgkokkupõrke testis, seda sõltumata reisija pikkusest või tema istumiskohast autos. Kiitust sai ka Kia Euroopas enimmüüdud kompaktne linnamaastur Sportage tänu võimele kaitsta erineva pikkusega reisijaid mis tahes autoistmel, saavutades eriti kõrged hinded nõudlikus külgkokkupõrketestis.

Reisijatele parima võimaliku kaitse vahendina on aktiivse ohutusabi tehnoloogiad uute Kia mudelite olulisim funktsioon, mille tulemusena saavutasid mõlemad autod 71% kategoorias „Safety Assist“ – NCAPi sõltumatus testimisprotsessis järjest suureneva tähtsusega osas.

Kõrgtehnoloogilised aktiivse ohutuse funktsioonid
Uhiuued Optima ja Sportage on Kia Motorsi seni kaks kõige kõrgetasemelisemat mudelit. Mõlemad sisaldavad laia valikut aktiivse ohutuse tehnoloogiaid, mille eesmärk on aidata juhtidel kokkupõrkeid ära hoida või nende mõju vähendada.

Standardvarustuses sisalduv sõiduki sõidustabiilsuse juhtsüsteem (VSM) tagab sõiduki stabiilsuse erinevates oludes, näiteks kui juht peab kurvi võtmisel pidurdama, reguleerides täpselt nii elektroonilist stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) kui ka elektrilist roolivõimu. VSM ja ESC aktiveeruvad niipea, kui auto mis tahes andur tuvastab veojõu vähenemise, aidates juhil sõiduki üle ohutult kontrolli säilitada.

Mõlemale uuele mudelile on sõltuvalt turust lisavarustusena saadaval erinev hulk ohutustehnoloogiaid, sh:
• äkkpidurdussüsteem (Autonomous Emergency Braking, AEB), milles kasutatakse kaugtuvastusradarisüsteemi, et avastada teise sõiduki või jalakäijaga kokkupõrke oht ja aidata autot peatada;
• teejälgimissüsteem (Lane Keeping Assist System, LKAS), mis tuvastab auto asendi teemärgistuse suhtes ja parandab automaatselt olukorda, kui andurid tunnevad, et auto hakkab suunatuld näitamata sõidurajalt välja kalduma;
• kaugtulede automaalülitus (High Beam Assist, HBA), mis reguleerib automaatselt esitulede valgustuskaugust, arvestades teisi sõidukeid ja teetingimusi;
• kiiruspiirangute teabesüsteem (Speed Limit Information Function, SLIF), mis näitab juhile liiklusmärke tuvastavate kaamerate abil kehtivat kiiruspiirangut;
• pimenurga andur (Blind Spot Detection, BSD), mis annab küljepeeglis visuaalse hoiatuse, kui teine sõiduk satub juhi suhtes pimenurka;
• tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsioon (Rear Cross Traffic Alert, RCTA), mis näiteks autoparklas tagurdamisel hoiatab auto taga sõitvatest sõidukitest.

Uhiuus Optima on saadaval täiustatud nutika püsikiirusehoidjaga (Smart Cruise Control), mis reguleerib automaatselt auto kiirust, et hoida ohutut pikivahet eessõitvate sõidukitega.

Tugevam kere tagab suurema passiivse ohutuse
Uhiuue Optima ja Sportage'i kerekonstruktsioon on märkimisväärselt tugevam kui nende eelmistel mudelitel suuresti tänu moodsa kõrgtugevdatud terase (Advanced High Strength Steel) kasutamisele.

50% uhiuue Optima kerest on nüüd valmistatud kõrgtugevdatud terasest – 150% rohkem kui eelmise mudeli puhul (20%) – ning konstruktsioonliime kasutati lausa 450% võrra rohkem. Selle tulemusel on väändejäikus paranenud poole võrra, kui võrrelda seda asendatava mudeliga, kusjuures kere on ühtlasi 8,6 kg võrra kergem. Sportage saab uhkustada veelgi ulatuslikuma kõrgtugevdatud terase kasutusega, kus kolmanda põlvkonna mudeli kere 18%-ga võrreldes on uue, neljanda põlve Sportage'i keres seda 51%. Uue Sportage'i põhikonstruktsiooni märkimisväärse tugevdamise kaudu on väändejäikus ühest põlvkonnast teise üleminekul paranenud 39%.

Passiivset ohutust on tõhustatud kõikide reisijate turvapadjasüsteemiga ja standardvarustuses oleva teise istmerea laste ISOFIX-turvaistme ülemise rihma ja kinnituskohtadega, et nooremaid reisijaid ohutult kinnitada.

Uhiuus Kia Optima on nüüd saadaval kogu Euroopas. Kia moodsas Žilina tehases Slovakkias toodetav uhiuus Sportage tuleb müüki kogu Euroopas 2016. a esimese kvartali jooksul. Iga mudel Kia Euroopa tootevalikus müüakse koos unikaalse seitsmeaastase või 150 000 km läbisõidu garantiiga.