Loodud, et inspireerida

Kia EV6 linnamaastur on ehitatud uudsele elektriautode platvormile ja pakub nii pikka läbisõiduulatust kui ka ülikiiret laadimisvõimekust. EV6 mudelile pakutakse mitut erinevat pika läbisõiduulatusega mootoriversiooni ja ülikiire 800V laadimisvõimekus võimaldab auto aku laadimist 10-80% kõigest 18 minutiga. Mudeli GT versioon kiirendab 0-100 km/h vaid 3,5 sekundiga ning pakub maksimaalseks sõidukiiruseks 260 km/h.

Kia EV6 on ehitatud uudsele modulaarsele platvormile E-GMP ja juhatab selle platvormiga sisse Kia uue elektriautode ajajärgu. Antud platvormile planeeritakse ehitada aastaks 2026 11 erinevat elektrisõidukit ja sellele platvormile ehitatud autod peaks juba aastaks 2025 moodustama koguni 20% kõikidest müüdud Kia sõidukitest üle maailma. Uus modulaarne platvorm võimaldab paindlikkust ja toodete kiiret kohandamist antud platvormile.

EV6 sisaldab rohkelt tehnoloogilisi lisasid, mis tagavad turvalisuse, lihtsad ühendused ja infolusti. Kia EV6 uus infolusti süsteem sisaldab kahte kaarjat 12“ ekraani, mis tänu uudsele tehnoloogiale vähendavad valguse mõju ekraani teravusele. Nii näidikuploki ekraan kui ka infolusti ekraan moodustavad visuaalset ühtse terviku, ulatudes rooli tagant auto armatuurlaua keskele. Turvalise sõidu tagab autole esiklaasinäidik (Head-up display), mis kuvab auto sõidukiiruse ja kogu vajaliku info juhiabi süsteemist või navigatsiooniseadmest otse auto tuuleklaasile.

EV6 tutvustab Baltikumi turul ka “Kia Connect” teenuste süsteemi, mis võimaldab saada reaalajas infot liikluse kohta, saada autole erinevaid uuendusi üle õhu, kontrollida auto aku laadimist, ajastada auto laadimist vastavalt endale sobivale ajale, leida endale sobivaid laadimisvõimalusi vastavalt järele jäänud sõiduulatusele ja palju muud.

EV6 hakatakse tootma Lõuna-Koreas ja esimesed autod peaks Eesti teedele jõudma juba oktoobris 2021.

„EV6 demonstreerib Kia esimese algusest peale elektriliseks loodud autona inimkeskset, progressiivset disaini ja elektrilist võimekust. Usume kindlalt, et EV6 on uue elektriautode turu jaoks mõjuv ja sobiv mudel,” ütles Kia globaalse disainikeskuse juht ja asepresident Karim Habib.  „EV6-ga püüdsime luua omanäolise, mõjusa kujunduse, kasutades keerukate kõrgtehnoloogiliste funktsioonide kombinatsiooni puhtal ja rikkalikul kujul ning samal ajal pakkudes futuristliku elektriauto näol unikaalset ruumi.“

Uued mudelid saavad uue disaini

Kia EV6 on saanud oma kujustuse uue disainifilosoofia „Vastandid kohtuvad“ (“Opposites United”) järgi. Auto esiosast tuntud Kia tiigrinina pole päris kadunud kuid on digitaliseeritud ja omandanud kaasaaegse ilme. Peenikestes päevasõidutuledes joonistub välja korduv muster ning tulede all paiknev kitsas õhuava muudab auto esiosa visuaalselt laiemaks. 

Auto siluett rõhutab aerodünaamilist kuju, mis muudab auto voolujoonelisemaks ja parandab suutlikkust, kuid samas kannab siiski selget linnamaasturi välimust. Auto välimuse muudavad pikemaks uste allosas paiknevad ilmekad jooned, mis jooksevad eesotsast üle tagaratta koobaste auto taha välja. Autole lisab pikkust ka kõrgläikeline C-piilar, mis muudab auto tagaklaasi visuaalselt suuremaks. Nende kohal tõuseb ülespoole tiivakujuline katusespoiler, mis võimaldab õhul liikuda sujuvalt üle katuse ja juhib selle madalamale tagaspoilerile, mis kõrgub auto tagatulede klastri kohal.

Elektrimootori ja akupakkide variatsioonid

Kia EV6 pakub mitut erinevat elektrimootori konfiguratsiooni erinevate akupakkidega: suure läbisõiduulatusega (77,4kWh) ja keskmise läbisõiduulatusega (58,0kWh). Samuti on see Kia esimene elektriauto, mida pakutakse nii kahe- (2WD) kui ka neljarattaveolisena (4WD).

77,4 kWh akupakk on kombineeritud 168kW (229hj) elektrimootoriga, mis veab tagumisi rattaid ning  valikus sellele akupakile on ka 239 kW (325hj) elektrimootor, mis veab nii esi- kui ka tagarattaid. Kaherattaveoline 77,4kWh akupakiga EV6 versioon suudab ühe laadimisega läbida umbes 510 km (WLTP). Sama akupakiga neljarattaveoline 605Nm pöördemomendiga EV6 suudab kiirendada 0-100 km/h 5,2 sekundiga.

58,0 kWh akupakk on kombineeritud 125 kW elektrimootoriga, mis veab tagarattaid ning samuti on võimalik keskmise suurusega akupakiga kombineerida 173kW mootorit, mis veab kõiki nelja ratast.

Laadimisvõimekus ja energia tootmine

EV akud võimaldavad nii 400V kui ka 800V laadimist ilma lisaadapterita. Auto võimaldab ülikiiret laadimist 10%-80% ainult 18 minutiga või laadida 100km sõiduulatust kõigest 4,5 minutiga. EV laadimissüsteem on palju paindlikum tänu integreeritud laadimisjuhtimisele (Integrated Charging Control Unit – ICCU). ICCU võimaldab kasutada auto aku energiat teiste elektriseadmete kasutamiseks – näiteks kasutada samaaegselt konditsioneeri ja vaadata 55-tollise ekraaniga televiisorit kuni 24 tundi. Kuni aku laetuse tase on 35% või rohkem, suudab EV6 vedada haagist massiga kuni 1600 kg.

EV6 on varustatud energiataastamise tehnoloogiaga, et suurendada auto sõiduulatust. See sisaldab Kia uusimat energiaefektiivset soojuspumpa, mis salvestab auto jahutussüsteemist tulevat jääksoojust. See võimaldab talvel -7⁰C juures saavutada 80% suvisest sõiduulatusest +25 ⁰C juures.

Samuti on uuenenud pidurdusenergia taastesüsteem, mida saab mugavalt juhtida rooli küljes asuvate labadega. Juht saab valida 6 erineva regeneratiivse pidurdustaseme vahel – ilma energiataasteta, 3 tugevustaset, ühe pedaaliga sõitmine  või automaatrežiim. Ühe pedaali juhtimisega saab saavutada maksimaalse energiataaste ning peatada auto ilma piduripedaali kasutamata.

Iga detail inspireerib.

 E-GMP platvorm on selge elektriautode ajastu toode, mis aitab kaasa reisijateruumi vabamaks muutmisele, pakkudes varasemate, olemasolevatel mudelitel põhinevate Kia elektriautodega võrreldes rohkem ruumi. EV6 interjööridisain pakub uuenduslikku ruumikasutust, luues omanäolise ruumi- ja sõidukogemuse. Uue reisijateruumi üks rabavamaid elemente on kõrgtehnoloogiline kumer kõrglahutusega heli-, visuaal- ja navigatsiooniekraan (AVN). Laia kumera ekraani lihtne vormikeel ja sale armatuurlaud loovad avatud ruumi tunde. Roolist üle auto keskosa ulatuval armatuurlaual on juhi ees näidikuteplokk ning keskkonsooli kohal teabe- ja meelelahutus- ning navigatsioonisüsteem. Ekraani laius loob juhi jaoks kaasahaaravama kogemuse ja minimaalne hulk füüsilisi nuppe pakuvad selget ja rahulikku sõidukogemust. AVN-ekraani all saavad reisijad haptiliste nuppude abil juhtida HVAC-i (küte, ventilatsioon ja kliimaseade) seadeid, paneeli all kaardub armatuurlaud auto esiosa poole, luues esiistmetel reisijatele ruumi ja avatuse tunde. Istmed on õhukesed, kerged ja kaasaegsed ning kaetud modernsete, huvitavate ja vastupidavate kangastega, mis on toodetud ümbertöödeldud plastikut kasutades. Need muudavad reisijateruumi samuti avaramaks. Auto ruumikus tuleb välja ka pagasiruumis, mis mahutab 520 liitrit. Teise rea istmete kokku lappimisel saadakse 1300 liitrit pagasimahtu. Täiendavalt on 52 liitrine pagasiruum 2-veolise auto puhul ka auto ees otsas ning 4-veolise auto puhul mahutab esimene pagasiruum 20 liitrit.

Mõõtmed

EV6 baasmudel:
Teljevahe: 2,900 mm
Pikkus: 4,680 mm
Laius: 1,880 mm
Kõrgus: 1,550 mm


EV6 GT:
Teljevahe: 2,900 mm
Pikkus: 4,695 mm
Laius: 1,890 mm
Kõrgus: 1,545 mm

Ole valmis inspiratsiooniks.

Alusta oma loomingulist teekonda ja registreeri proovisõiduhuvi juba täna, et autode saabumisel oktoobris olla esimene, kes jõuab proovisõidule!